Hledáme klíčovou osobnost pro kreativní vedení KLIMCHI, která zajistí, že naše značka bude i nadále růst v hodnotě a prestiži a udrží si svou unikátní pozici na trhu. Jako kreativní ředitel budete spolupracovat se zakladatelem Lukášem Klimčákem na strategickém vedení a vnější prezentaci firmy. Pozice vyžaduje zkušenosti s produktovým designem, práci s 3D programy, a schopnost vést tým a projekty s přesahem do marketingu a PR. Hledáme někoho s přehledem o současných trendech a ambicí tvořit osobité designy, které budou technologicky kompatibilní s možnostmi výroby v naší sklárně a obchodní strategií značky.
NÁPLŇ PRÁCE
Strategické a kreativní vedení značky
- Utváření koncepce a vizuální stránky a identity značky včetně produktového portfolia skrze vlastní tvorbu nebo spolupráci s externími designery na dalších minimálně 5 let rozvoje firmy s ohledem na místní trhy a trendy
- Spolupráce se zakladatelem značky na strategickém řízení firmy a budování její PR prezentace
- Definování a řízení vizuální identity značky napříč všemi komunikačními kanály (web, obchod, grafiky, offline média apod.)
Produktový design, řízení vývoje a výroba
- Návrh nových produktů v souladu se strategií značky nebo koordinace spolupráce s externími designéry
- Vymýšlení celkového konceptu svých i externích kolekcí značky včetně názvu, příběhu, prostředí, a stylingu
- Dohlížení na kvalitu designu a technologickou proveditelnost výrobků v kontextu možností sklárny
- Přímá spolupráce s výrobním týmem na realizaci produktů a zajištění jejich estetické i funkční kvality
- Dohlížet skrze sebe a spolupracovníky na obecnou kvalitu vyrobených produktů a komunikovat s výrobním oddělením naše požadavky
- Výrobní a designová konzultace, příprava podkladů a fyzická přítomnost na prototypování vzorků a výrobků
- Návštěva nových výrobních partnerů a konzultace
Vytvoření nové divize, vedení designového týmu a projektového managementu
- Vytvořit novou strategickou divizi firmy, která bude schopná zpracovávat a realizovat projektové zakázky od A do Z
- Vytvořit okolo sebe síť přímých podřízených v týmu Designu, potažmo využít svoji sít externích dodavatelů pro novou divizi
- Podílet se na designu příchozích poptávek od klientů či managementu k vytvoření zakázkových produktů na míru, výstavních veletržních stánků, eventů, experience apod.
- Řízení vybraných designových projektů od konceptu po finální realizaci
- Nastavení harmonogramů a kontrola dodržování termínů u kreativních projektů
- Nastavení a kontrola nákladů jednotlivých kreativních projektů
Marketing, PR a brand management
- Úzká spolupráce s marketingovým oddělením a PR agenturou na rozvoji povědomí o značce na domácím i zahraničním trhu
- Aktivní určování obsahové strategie a kreativy kampaní
- Podpora propagace a medializace značky skrze své jméno včetně spojení svého jména se značkou jako kreativní ředitel/ka KLIMCHI
- Účast na focení produktových kampaní jako stylista nebo kreativní konzultant
- Organizace a supervize propagačních a marketingových eventů s podporou prodeje (veletrhy, výstavy, press eventy)
- Imaginovat a organizovat eventy a projekty
- Plánování a účast na tiskových konferencích, při mediálních výstupech, expozice svých děl a dalších
Koordinace s partnery a spolupráce se stakeholdery
- Spolupráce s hlavními partnery na tvorbě vizuální a produktové prezentaci značky včetně fyzické přítomnosti při prototypování, konzultace a kontroly vzorků i finálních výsledků
- Vyhledávání možností pro kolaborace s médii, influencery či externími obchodními partnery a aktivní tvorba nabídek včetně uzavření spolupráce a dohled nad realizací a zhodnocení výsledku spolupráce
- Vyhledávání obchodních příležitostí včetně fyzické přítomnosti na jednáních, je-li potřebné
- Koordinace aktivit s externími PR partnery, influencery a médii
- Úzká spolupráce s dalšími členy vedení firmy na klíčových rozhodnutích v oblasti brandingu a komunikace
- Ovládat a používat principy krizové komunikace
PROFESNÍ KVALIFIKACE
- Vysokoškolské vzdělání v oboru design (nejlépe Ateliér skla, ale není podmínkou)
- Minimálně 5 let praxe v oboru
- Výbornou znalost češtiny slovem i písmem výhodou a dobrá znalost angličtiny opět slovem a písmem nutností - pro komunikaci se zahraničními kolegy a partnery
- Vynikající úroveň komunikačních a prezentačních dovedností
- Vysoká úroveň organizačních a manažerských schopností
- Zkušenost s vedením týmu
- Zkušenost s vedením subdodavatelů služeb
- Kreativita, iniciativnost, láska k designu, ambice, flexibilita, pracovitost
Hard skills
- Produktový design – zkušenost s navrhováním produktů, ideálně v oblasti sklářství, luxusního designu nebo interiérových doplňků.
- Znalost 2D programu – pokročilá znalost programů jako AutoCAD a schopnost tvořit a číst výkresovou dokumentaci produktu.
- 3D modelování & vizualizace – pokročilá znalost programů jako Rhinoceros 3D, Blender, SolidWorks, Grasshopper nebo Fusion 360.
- Grafický design & vizuální identita – základní znalost Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign), případně Canva, se kterým pracuje marketingový tým
- Trend forecasting – schopnost analyzovat designové a tržní trendy a aplikovat je na produktové portfolio
- Materiálové a technologické znalosti – porozumění sklářským technologiím a procesům výroby
- Branding – schopnost nastavovat vizuální styl značky a aplikovat ho konzistentně na různá média
- Obsahová strategie & storytelling – zkušenost s tvorbou obsahových strategií pro značku a její storytelling
- Sociální média & digitální marketing – základní znalost tvorby obsahu pro Instagram, Pinterest, LinkedIn, Facebook a jejich analytiky pro konzultaci s marketingovou ředitelkou
- Event management – zkušenost s organizací a realizací eventů, focení, výstav a veletrhů
Soft skills
- Project management – jasné zadávání úkolů, hlídání deadlinů, schopnost organizace a koordinace více lidí, ideálně najít si s týmem nějaký systém a program na management úkolů (Asana, Trelo …), je akceschopný a umí rychle reagovat
- Systematičnost a plánování – schopnost pohlídat si deadline, velké projekty si umí rozdělit na menší celky a drobné úkoly, postupuje logicky v návaznosti úkolů, pracuje efektivně, výborně prioritizuje, umí vypracovat dlouhodobý (4 roky), střednědobý (2 roky) i krátkodobý (1 rok) plán práce
- Řízení týmu – nejen marketingový interní a externí tým, ale dokáže dobře kooperovat vést kolegy z jiných oddělení, aby dosáhl svých cílů – schopnost dát zpětnou vazbu, vyřešit problém a spor, zadávat práci, udělat shrnutí, schopnost rozvíjet interní marketingový tým a externí dodavatele a využít maximálně jeho potenciál, dokáže delegovat
- Strategické myšlení – schopnost definovat dlouhodobý směr značky a optimalizovat procesy designu a výroby
- Rozpočtování & finanční řízení – práce s rozpočty pro kreativní projekty, vyjednávání s dodavateli
- Komunikace – směrem do společnosti i ven – vyjednávat, hledat nejlepší řešení, rozhodovat se, schopnost najít kompromis, umí komunikovat pod tlakem a stresem, schopnost reagovat na negativní PR situace
- Remote work – je schopen pracovat z místa mimo kanceláře, vést online meetingy i komunikaci ve stejné míře kvality, jak by byl v kanceláři, ovládá programy k tomu potřebné
- Strategie – dokáže ve spolupráci s externí agenturou vymyslet strategii postupu práce, rozdělit ji na jednotlivé úkoly, dokáže sestavit milníky na následující období
- Selský rozum – umí si logicky poradit a najít řešení, umí vyřešit nenadálou situaci
Osobnost ideálního kandidáta
Hledáme ambiciózního srdcaře s vysokým nasazením, který přijímá projekty jako vlastní a usilovně pracuje na jejich realizaci. Očekáváme profesionálního, odvážného a týmového hráče, který je cílevědomý, umí být přísný, když to situace vyžaduje, a je upřímný, čestný, má smysl pro pravidla, improvizaci a organizovanost. Nepřejeme si spolupracovat s osobnostmi, které se vyhýbají výzvám, berou zpětnou vazbu negativně, rozdělují tým, mají v práci převládající ego nebo si berou věci příliš osobně. Dále nehledáme juniora bez schopnosti zvládnout plnou náplň pozice, někoho s krátkodobým zájmem o práci u nás nebo kandidáta, který neovládá nezbytné moderní technologie pro marketing.
FORMÁLNÍ NÁLEŽITOSTI
- ideální datum nástupu – od 1. 5. do 1. 7. 2025
- typ úvazku – HPP, případně OSVČ
- rozměr úvazku – nejlépe plný úvazek, 40 hodin týdně rozložených do 8 hodin denně v pracovní dny, v občasných důležitých milnících kampaně práci i večer a o víkendu; pravidelné návštěvy ve výrobě v Kamenickém Šenově nebo permanentní relokace; návštěvy lokálních i zahraničních veletrhů
- doba – určitá na 1 rok, poté prodloužena na 2 roky
- mzda – na dohodě
- mzda ve zkušební době – na dohodě
- mzda po zkušební době – na dohodě
- počet dní dovolené ročně – 4 týdny
- benefity: stravenkový paušál, telefon, počítač, hrazené pojištění odpovědnosti, možnost práce na home office, měsíční prémie